Site icon Tiktakit

הכנות למתקפת OpIsrael

Hacker in the black hood in the server room. Unrecognizable people. Technology and Cybersecurity and Criminal concept. Generative AI

קמפיין OpIsrael הינו פעילות התקפית אנטי-ישראלית מתואמת במרחב הסייבר, המתבצעת מדי שנה ב-7 באפריל במטרה להסב נזק למשק הישראלי.

מדי שנה בתחילת אפריל ובפרט בשנה זו וחודש זה, גוברת הדריכות וההיערכות לתקיפות סייבר של גורמי חוץ עויינים כנגד מרחב האינטרנט הישראלי.

גם השנה, קמפיין OPIsrael# ובפרט OPJeruslaem# משמשים לקידום תקיפות סייבר למטרות תודעה (CNI) כנגד יעדים שונים בישראל.

בשל כך תורגש בתקופה הקרובה עלייה בתקיפות למטרות תודעה והשפעה (CNI) במרחב האינטרנט הישראלי, כגון השחתות אתרים, תקיפות DDoS והפצת “מידע כוזב” (News Fake).

ישנה עליה בהתעניינות התוקפים בגישה לממשקי ניהול אתרים (CMS), גישה לנתוני הזדהות בדף הארגון, או הישענות על חולשות בדפי (Web (Injection SQL, חולשות בספריות חיצוניות חינמיות ועוד.

מי עומד מאחורי הפעילות?

הפעילות מזוהה עם ארגון Anonymous ובאופן עקבי משתתפים בה קבוצות תקיפה מאורגנות, אנרכיסטים ואקטיביסטים אחרים. מניסיון העבר, מדובר במתקפות גדולות וחריגות בעוצמתן והפעילות העוינת העיקרית מתרחשת סביב ה-7 באפריל, כאשר המתקפות מתחילות מספר ימים לפני תאריך זה ונמשכות גם כמה ימים אחריו.

מי עלול להיפגע?

מעריכים כי ארגונים מרכזיים ומשפיעים יהיו יעד להתקפות ההאקרים גם בהתקפה הקרובה, כפי שארע לא פעם בשנים קודמות.

מה עלול להיפגע?

ההתקפות יכולות להיות מגוונות- על אתר האינטרנט, המייל והרשת הארגוניים , שיחות זום וכו’.
בעבר, רוב מערכות הארגונים בישראל שיישמו מתודולוגיות אבטחת מידע יזומות והקשחות, עמדו בפני ההתקפות ולא נגרם כל נזק לטרמינלים, לאתרי האינטרנט או למערכות המחשוב. כל זאת ובשיתוף מטה הסייבר הלאומי נערכים הארגונים בישראל לאבטחת השרתים, מערכות המחשוב כמו גם אתרי האינטרנט ועוקבים בדריכות אחר ההתפתחויות.

יש להיערך מראש לאפשרות של השבתה

חשוב לציין כי ברוב הארגונים מערכות אבטחת המידע כיום פועלות כל הזמן ומזהות באופן אוטומטי איומים כנגד מערכות המחשוב ואתרי האינטרנט. במידה ובהתקפה הקרובה יזוהה איום – יופעלו בארגון מערכי הגנה שונים על מנת למנוע נזקים.

על רקע זה, ובעקבות נסיונות התקפה בארגונים יתכן ויחסמו זמנית:

בהתאם להתפתחות המתקפה וחומרתה יש לנקוט בפעולות חסימה נוספות. לאחר שחלפה המתקפה – ייפתחו כל החסימות.

איך ניתן להתגונן?

במקביל להעלאת הערנות יש לוודא כי כלל המערכות מוכנות להמלצות הבאות (ההמלצות מאת רשות הסייבר):

ברמת הסיסטם ואבטחת המידע

ברמת האתר

בנוסף, יש להדריך את העובדים להעלות גם כן את רמת הערנות- מפורט להלן. בתקופה זו יש לשים לב במיוחד לכל דבר דואר אלקטרוני ואתרי אינטרנט חשודים ולפנות ל-IT באופן מיידי במידת הצורך .

הנחיות אבטחת מידע כלליות לעובדים

גלישה באינטרנט באתרים לא בטוחים

וכמובן, יש לדווח על חשד או התנהגות חריגה של טרמינל, מחשב או אתר ל-IT.

המלצות אבטחה מקיפות מאת רשות הסייבר

לעיון ברשימת המלצות האבטחה המקיפות מאת רשות הסייבר לחצו כאן

כולנו תקוה כי נעבור אתגר זה בשלום וללא נזקים.

תודה על שיתוף הפעולה!

Exit mobile version